onsdag den 16. marts 2011

Atom kraft - Ja tak!

Først vil jeg lige sige at jeg ikke går ind for atom kraft og føler med ofrene i Japan!

Nu når det er på plads vil jeg derimod sige at hvis der var et land der skulle have Atom kraft ville det da være Danmark.

I Danmark har vi aldrig naturkatastrofer eller ting der kunne være årsag til en atom ulykke. Samtidig ønsker man i Danmark at være forkæmper for miljørigtig energi, og det må man da sige at Atom kraft er.

Hvis man f.eks. tager Japan og søger lidt på Google kan man læse at der hvert år er op mod 2000 jordskælv der kan mærkes af folk! Det er saftsusme mange, og det er da heldigt at Atomkraftværkerne kunne holde til selve jordskælvet, men det undre mig også lidt, at et land med så meget kyst linje ikke har tænkt på at der kunne opstå tsunamier af en meget stor størrelse, nu når der i gennemsnit er 5 jordskælv om dagen!

Lad os håbe at katastrofen bliver på det minimale, selvom den er kategoriseret lige under Tjenobyl ulykken i Ukraine i 1983 hvor 300.000 mistede sit hjem.

Til sidst vil jeg lige sige at jeg synes i skal prøve Stryhns Bacon-Peber postej! Den er helt fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar