mandag den 28. marts 2011

Brev til den norske statminister

Taget på færgen af Jacob Jeppesen
Kære Jens Stoltenberg

Jeg er netop ankommet til Norge på ferie. Grunden til jeg er i Norge er for at stå på ski i den fantastisk flotte natur i har heroppe.

Jeg startede med at sejle til Oslo, hvor der jo er en rigtig flot indsejling og samtidigt synes jeg også at Oslo er en rigtig flot by, samt en masse hyggelige mennesker. Da vi så søndag morgen skal videre til Beitostølen, slår det mig pludseligt at der jo faktisk er skrald over det hele! Oslo er jo helt forfærdelig beskidt og det synes jeg faktisk er ret dårligt når man tænker på at Norge har en af verdens bedste økonomier, hvis ikke den bedste. Samtidigt med det er der rigtig mange hjemløse og narkomaner i Oslo. Jeg har blandt andet selv set at der åbenlyst er blevet solgt stoffer på gaden.

Disse ting forstår jeg ikke at man bruger nogle af de frygtelig mange olie milliarder til at få styr på. Man kunne f.eks. lave en slags pant på skrald så man kunne få nogle af de hjemløse til at samle skrald og give dem en slags belønning for det. En anden ting var at man kunne tage nogle af de arbejsløse og give dem job som en slags skraldemænd!

Derudover vil jeg lige sige tak for en fantastisk bustur herop, Norge er et rigtigt flot land. Hvilket du vil opdage hvis du følger med i min blog, mens jeg befinder mig i Norge! Der vil komme billeder!

Taget på bussen mellem Fagernes og Beitostøllen. Af Jacob


Ingen kommentarer:

Send en kommentar